+36 30 150 7342      info@boronakisgep.hu

Egyéb

Kérdésed van?

Hívj minket bizalommal: +36 77 523 053

Közösségi média

Garanciális feltételek

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) alapján annak mellékletében felsorolt jótállásköteles termékekre a vállalkozásnak jótállást kell vállalnia. A kötelező jótállás kötelezettje az a vállalkozás, akit a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez, tehát a terméket forgalmazó vállalkozás (terméket eladó kereskedő, szakkereskedő).

A jótállás időtartama (2024. májusától érvényes):

10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén: kettő év
250 000 forint eladási ár felett: három év

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra történő átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a termék fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a terméket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja.

A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A Korm. rendelet alapján jótállási igényt kizárólag fogyasztónak minősülő vásárló érvényesíthet. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Kötelező jótállás keretébe tartozó hiba esetén a jótállási időtartam alatt a fogyasztót a meghibásodott termék vonatkozásában választása szerint megilleti a termék kijavítása vagy kicserélése a jogszabályban rögzítettek szerint. A jogszabályban meghatározottak alapján a fogyasztó választása szerint a termék vételárának arányos leszállítását igényelheti, vagy el is állhat a szerződéstől. A fogyasztó jótállási jogainak gyakorlásával összefüggésben a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik. A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

A vállalkozás mentesül a jótállási kötelezettsége alól – kivéve a vásárlástól/üzembe helyezéstől számított 3 munkanapon belüli rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba bejelentését –, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék fogyasztó részére történő átadását/üzembe helyezését követően a termék nem rendeltetésszerű használatából, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyásából, a szakszerűtlen üzembe helyezésből (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), a termék helytelen tárolásából, helytelen kezeléséből ered, elemi kár, természeti csapás, vagy erőszakos külső behatás, átalakítás miatt keletkezett.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A vállalkozó jótállási kötelezettségébe nem tartoznak azok az alkatrészek, amelyeknél a meghibásodás a jótállási időn belül a helyes kezelés, karbantartás szerinti rendeltetésszerű üzemeltetés mellett az alkatrészek természetes elhasználódása, kopása következtében áll elő, kivéve a gyártási hiba esetét.

A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett szerviznél közvetlenül is érvényesítheti. Jótállási igényt az a fogyasztó érvényesíthet, aki a termékkel és érvényes Jótállási jeggyel rendelkezik. A jótállási igény elsődlegesen a jótállási jegy bemutatásával érvényesíthető annál a vállalkozásnál, ahol a terméket a fogyasztó megvásárolta. Amennyiben a jótállási jegy vásárló részére történő rendelkezésre bocsátása elmaradt, úgy a jótállás az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthető.

A jótállási jegyet a fogyasztási cikkel együtt vagy – távollévők között kötött szerződés esetén – legkésőbb a fogyasztási cikk átadását vagy üzembe helyezését követő napon kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. Távollévők közötti szerződés esetén (pl. internetes vásárlás, telefonos megrendelés) a jótállási jegy elektronikusan is megküldhető. Ha az elektronikus jótállási jegyet a vállalkozás nem közvetlen megküldéssel (pl. e-mailhez csatoltan) adja át a fogyasztónak, hanem annak letöltését teszi lehetővé, akkor biztosítania kell, hogy a jótállási jegy a jótállási idő végéig bármikor letölthető legyen. Az elektronikus formában átadott jótállási jegyen már nem kell szerepelnie a kiállító elektronikus aláírásának.

A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás/kicserélés időtartama meghaladja a 15 napot, akkor a vállalkozás köteles tájékoztatni a fogyasztót ennek várható időtartamáról. Ez a tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton, vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történhet meg.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ettől csak a fogyasztó kérésére lehet eltérni. Ha a kicserélésre nincs lehetőség, akkor a vételárat 8 napon belül vissza kell téríteni a fogyasztónak. A vételár visszatérítésénél elsődlegesen a jótállási jegyen kötelezően feltüntetendő vételár összegét kell figyelembe venni. Ennek hiányában pedig a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett árat kell visszatéríteni.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő jogainak érvényesítését, így különösen a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési igényeinek érvényesítését.

Ingyenes kiszállítás

30.000Ft felett

14 napos visszaküldés

Kockázat nélküli vásárlás

Garanciális szerviz

Minden STIHL termékre

100% Biztonságos fizetés

MasterCard / Visa bankkártyával