+36 30 150 7342      info@boronakisgep.hu

Egyéb

Kérdésed van?

Hívj minket bizalommal: +36 77 523 053

Közösségi média

Általános Szerződési Feltételek

a boronakisgep.hu, a Borona Bt. webáruházának használatához.

Hatályos 2025.05.15. napjától.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a BORONA Mezőgazdasági Tevékenységet Szolgáló Betéti Társaság (székhelye: 6400 Kiskunhalas, Avar utca 12., adószáma: 20437987-2-03) (továbbiakban: Vállalkozó), és a Vállalkozó által a www.boronakisgep.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal vagy Weblap) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő vásárló (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit, valamint a vásárlás szabályait és feltételeit tartalmazza. (Vállalkozó és Vásárló a továbbiakban együttesen: Felek). Jelen ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a Weboldalon keresztül vagy részben a Weboldal igénybevételével történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Vállalkozó vagy közreműködője által történik.

Az ÁSZF oly módon válik az egyedi szerződés részévé, hogy a Vállalkozó a Weblap felületén a szerződéskötést megelőzően egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül felhívja a Vásárló figyelmét az ÁSZF-ben meghatározott információk szerződéskötést megelőző megismerésére, valamint tájékoztatja Vásárlót, hogy a szerződés elektronikus úton történő megkötéséhez az ÁSZF tartalmának ismeretében az ÁSZF kifejezett elfogadása szükséges. Az ÁSZF-nek tartalmaznia kell a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletben előírt kötelező tájékoztatási elemeket, amelyeket a Vállalkozó köteles a Vásárló számára világosan és közérthető módon megfogalmazni az ÁSZF-ben. A fentiek érdekében a Vállalkozónak biztosítania kell, hogy a Vásárló a Vállalkozó Weboldalán a szerződési nyilatkozatának megtétele előtt az ÁSZF-et közvetlenül elérje, annak tartalmát változatlan formában és tartalommal tartósan tárolhassa és megjeleníthesse, azaz lehetősége legyen az ÁSZF kinyomtatására, vagy elmentésére saját kommunikációs eszközén.

VÁLLALKOZÓ ADATAI

Neve: BORONA Mezőgazdasági Tevékenységet Szolgáló Betéti Társaság
Székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 6400 Kiskunhalas Avar utca 12.
Fióktelepe: 6440 Jánoshalma, Dózsa György utca 81.
Nyilvántartó bíróság: Kecskeméti Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszáma: 03-06-100038
Adószáma: 20437987-2-03
Bankszámlaszáma: 10402568-50526654-76541000
Email címe: info@boronakisgep.hu
Telefonszáma: +36 77 523 053

A tárhelyszolgáltató adatai:
Neve: SiteGround Spain S.L.
Székhelye: Calle Prim 19, Madrid 28004, Spain
Weboldala: www.siteground.com

1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK 

1.1. Vállalkozó a Weboldalon keresztül vásárlási felületet biztosít a Vásárlók részére a Weboldalon található egyes termékek, illetve szolgáltatások megvásárlására. 

1.2. A Weboldalon elérhető termék, illetve szolgáltatás megvásárlására kizárólag cselekvőképes természetes személy tehet érvényes vételi ajánlatot. A Weboldal használatával, így különösen, de nem kizárólagosan a regisztrációval, valamint a termék, illetve szolgáltatás megrendelésével a Vásárló elismeri, hogy teljes cselekvőképességgel rendelkező természetes személy, vagy olyan gazdálkodó szervezet, amely képviseletére jogosult képviselője által jár el, valós és helyes adatok megadásával.

1.3. Vásárló vállalja, hogy a Weboldalra történő fellépéssel jelen ÁSZF, valamint az Adatvédelmi Tájékoztató tartalmát megismerte, azt elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. A Társaság Adatvédelmi tájékoztatója az alábbi linken érhető el: [link]

1.4. A Vásárló a Weboldal használata, így különösen, de nem kizárólagosan a regisztráció, valamint a termék, illetve szolgáltatás vásárlása során kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Vállalkozó a Vásárló által megadott személyes adatokat rögzíti és az Adatvédelmi Tájékoztatóban meghatározott módon és célokra, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban úgyis mint: GDPR) előírásainak megfelelően kezeli.

1.5. Jelen ÁSZF rendelkezéseit kizárólag Vállalkozó jogosult módosítani. Vállalkozó jogosult a Weboldalt, így jelen ÁSZF rendelkezéseit is bizonyos időközönként egyoldalúan módosítani, különösen, de nem kizárólagosan a termék- és szolgáltatáskínálatot és azok díját, a rendelés menetét, feltételeit, a fizetés módját. Vásárló a Weboldal használatával automatikusan elfogadja a módosított ÁSZF-et. A mindenkor aktuális ÁSZF a Weboldalon folyamatosan elérhető, azt Vásárló köteles a vásárlás megkezdésekor elfogadni. Ha Vásárló nem ért egyet a módosított ÁSZF-ben foglaltakkal és ekként azt nem fogadja el, úgy ezt köteles a Vállalkozó felé email útján jelezni. 

1.6. A Vállalkozó által módosított ÁSZF esetén a már megrendelt termékekre, illetve szolgáltatásokra a megrendeléskor hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadók. 

1.7. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

1.8. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések írásba foglalt szerződésnek minősülnek, azokat Vállalkozó iktatja, így a szerződés megkötését követően hozzáférhető.

1.9. A Vállalkozó nem veti alá magát magatartási kódex rendelkezéseinek.

2. WEBOLDALON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS SZABÁLYAI

A Vállalkozó Weboldalán történő vásárlás elektronikus úton a Vásárló által leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon és feltételekkel.

2.1. Termék, illetve Szolgáltatás kiválasztása

2.1.1. A Vásárlónak bármikor lehetősége van a Weboldalon található terméket, illetve szolgáltatást megtekinteni, illetve azokat megvásárolni. A termék, valamint a szolgáltatás ikonjára kattintva a Vásárló részletes termékleírást, valamint információt talál az adott termékről, valamint részletesen ismertetésre kerül a kínált szolgáltatás tartalma.

2.1.2. A Weboldalon közölt termékek, szolgáltatások, azokra vonatkozó információk nem minősülnek a Vállalkozó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. 

2.1.3. Abban az esetben, ha Vásárló egy adott terméket meg kíván vásárolni, kiválaszthatja a vásárolni kívánt termék mennyiségét, valamint szolgáltatást és azt a „Kosárba” ikonra kattintva egy virtuális kosárba helyezheti. A Kosár tartalma a vásárlás folyamán bármikor megtekinthető. A Kosár tartalmának ellenőrzése lehetővé teszi, hogy a Vásárló meggyőződjék a kiválasztott termékről, illetve szolgáltatásról, azok tartalmáról, darabszámáról, valamint a vásárlás végösszegéről. 

2.1.4. Amennyiben a vásárlás előtt a termékkel kapcsolatban a Vásárlónak kérdése merülne fel, a Vállalkozó az 1. pontban megadott elérhetőségein nyitvatartási időben a Vásárló szíves rendelkezésére áll. 

2.2. Árak

2.2.1. A Weboldalon található Termékek, illetve Szolgáltatások mellett a rendeléskor érvényes ár kerül megjelölésre, amely az esetleges vásárlói kedvezményeket nem tartalmazza, kivéve az akciós Termékeket, Szolgáltatásokat. A feltüntetett árak – ha nincs külön jelölve – bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban a szállítás költségét nem tartalmazzák. 

2.2.2. Amennyiben a terméket a Vásárló személyesen, a Vállalkozó üzlethelyiségében veszi át, a vételárhoz további költség nem társul. Ilyen esetben a vételár magában foglalja a termék Vállalkozó általi személyes bemutatását, valamint üzembe helyezését.

2.2.3. A vételár változtatásának jogát a Vállalkozó fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén Vállalkozónak nem áll módjában pénzt visszatéríteni. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.

2.2.4. Amennyiben a Vállalkozó minden gondossága ellenére hibás vételár kerül feltüntetésre a Weboldal felületén – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra -, a Vállalkozó nem köteles a terméket hibás vételáron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes vételáron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

2.3. Személyes adatok megadása

2.3.1. A Vásárló Weboldalon történő sikeres vásárlás érdekében köteles bizonyos személyes adatait, így nevét, e-mail címét, valamint a számlázási adatait (név/cégnév, adószám, irányítószám, település, utca, házszám, telefonszám) megadni.

2.3.2. Vásárló eldöntheti, kíván-e regisztrálni a Weboldalra. Sikeres regisztráció érdekében a 2.3.1. pontban foglalt személyes adatok mellett Vásárló köteles a fiókjához tartozó jelszót megadni, valamint azt megerősíteni.

2.3.3. A vásárlás, valamint a regisztráció során megadott adatokat Weboldal a Vállalkozó Adatkezelési Szabályzatában foglalt rendelkezéseknek megfelelően, illetőleg az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglalt tájékoztatás szerint kezeli és tárolja. Regisztrált vásárlónak a legközelebbi vásárlás alkalmával elegendő az e-mail cím és a jelszó megadásával bejelentkeznie a Weboldalra.

2.3.4. A személyes adatok megadását követően Vásárlónak lehetősége van azokat módosítani, valamint helyességét ellenőrizni. A megadott személyes adatok pontosságát és valóságát Weboldal nem köteles ellenőrizni, azokért kizárólag Vásárló felel. Ha az Vásárló valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Vállalkozótól. 

2.4. Adatbeviteli hibák javítása 

2.4.1. Vásárlónak a megrendelés során folyamatosan lehetősége van a megadott személyes adatok helyességét, pontosságát ellenőrizni, valamint hiba esetén azokat kijavítani.

2.4.2. Abban az esetben, ha Vásárló személyes adataiban a megrendelést követően változás történt, köteles azt e-mail útján Társaságnak jelezni.

2.5. Szállítási és fizetési feltételek

2.5.1. Vásárló a termék megrendelésekor köteles kiválasztani a kívánt szállítási módot.  

2.5.2. A Vállalkozó bizonyos termékek esetében nem biztosítja a Vásárló által megjelölt szállítási címre történő kiszállítást, így ezen termékeket Vállalkozó a visszaigazoló e-mailben megjelölt saját székhelyén, vagy üzlethelyiségében adja át a Vásárlónak. A Vállalkozó e-mail útján tájékoztatja a Vásárlót, hogy a terméket milyen időponttól veheti át nyitvatartási időben.

2.5.3. Vállalkozó a Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat Vásárlónak a visszaigazoló emailben szereplő helyszínen teljesíti. 

2.5.4. Abban az esetben, ha a Vállalkozó lehetővé teszi az adott termék esetében a házhozszállítást, a megrendelt és házhoz szállítani kért terméket díjmentesen házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével, ha az adott megrendelés bruttó értéke eléri a Weboldalon mindenkor közzétett, díjmentes szállítást biztosító összeget. 

A díjmentes szállítást biztosító összeget el nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a fuvardíjat a Vásárló viseli. A fuvardíj a megrendelés összesítő képernyőn, a számlán és a visszaigazoló e-mailben is feltüntetésre kerül.

Amennyiben a Vásárló azonos napon több megrendelést is lead, ezen megrendelések házhoz szállításának díja külön-külön kerül figyelembevételre és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes. Amennyiben a Vásárló a második rendelés leadásakor jelzi – és erre a Vállalkozó visszajelzése alapján még van lehetőség – a Vállalkozó összevonhatja a megrendeléseket, a már elindított csomagok utólagos összevonására azonban már nincs mód.

Vállalkozó a szállítás díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt áruk vételárát nem befolyásolja.

Házhozszállítás esetén Vásárló köteles megadni a szállítási címét, ha az eltér a számlázási címnél megadott adatoktól.

2.5.5. Vásárló tudomásul veszi, hogy a termék, illetve szolgáltatás megrendelésével jogi kötőerővel bíró szerződés jön létre közte és Vállalkozó között, amely szerződés alapján Vásárlót díjfizetési kötelezettség terheli.

2.5.6. A megrendelt termék, illetve szolgáltatás tételes díját, valamint a végleges rendelés díját a Kosár tartalmazza. Vásárló tudomásul veszi, hogy a vételár minden esetben a Kosár tartalmától függ. 

2.5.7. Vásárló tudomásul veszi, hogy a termék személyes, Vállalkozó székhelyén vagy üzlethelyiségében történő átvétele esetén készpénzben vagy bankkártyás fizetés útján, legkésőbb az átvételkor köteles a vételárat teljesíteni Vállalkozó részére. Vásárló jogosult előteljesítésre.

2.5.8. Vásárló házhozszállítás esetén választhat az utánvétes fizetés, a bankkártyás fizetés és a banki átutalásos fizetési lehetőségek közül. Amennyiben a Vásárló az utánvétes fizetést választja, úgy a termék vételárát a termék házhozszállításakor köteles készpénzben vagy bankkártyás fizetés útján teljesíteni a Vállalkozó felé a házhozszállítást végző személy részére történő megfizetés útján. Amennyiben a Vásárló a termék megrendelésekor a bankkártyás fizetés lehetőséget választja, úgy a vételárat a megrendelés leadásával egyidejűleg köteles a Vállalkozó részére a bankkártya adatainak megadásával a Stripe online fizetési rendszeren keresztül teljesíteni. Banki átutalás választása esetén a Vállalkozó a megrendelés leadását követően díjbekérőt küld Vásárlónak és az összeg beérkezését követően kezdi meg a rendelés feldolgozását.

2.6. Termék megrendelése 

2.6.1. A Kosár tartalmának megrendelését megelőzően Vásárlónak még lehetősége van a Kosár tartalmát, annak végösszegét, valamint a megadott személyes adatok helyességét ellenőrizni.

2.6.2. Abban az esetben, ha Vásárló nem kíván több terméket, illetve szolgáltatást a Kosárba helyezni, és a megadott adatokat is helyesnek gondolja, úgy Vásárló véglegesítheti a Kosár tartalmát a „Megrendelés” ikonra kattintva.

2.6.3. Vásárló tudomásul veszi, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseinek megfelelően a Termék, illetve Szolgáltatás megrendelésével ajánlattevőnek minősül. 

2.6.4. A megrendelés leadását követően a Vásárló a megrendelést, a Vállalkozó általi teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosíthatja, illetve visszavonhatja. Vásárló e-mail küldése útján köteles jelezni Vállalkozó részére, ha a rendelését módosítani kívánja. 

2.7. Vásárlás visszaigazolása

2.7.1. A Vásárló által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Vállalkozó köteles haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül e-mail útján visszaigazolni a Vásárló részére, amely visszaigazolás tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és átvételi/szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékeket és azok mennyiségét, az egyes termékekhez rendelt vételárat és a fizetendő végösszeget. 

2.7.2. A Felek közötti szerződés akkor jön létre, amikor a visszaigazoló e-mail Vásárló levelező rendszerében megjelenik.

2.7.3. Amennyiben a 2.7.1. pontban rögzített visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól.

2.7.4. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.

3. TERMÉK ÁTVÉTELE

3.1. Vásárló a termék boltban történő személyes átvétele vagy a Válallkozó általi személyes kiszállítás esetén a termék átvétele során a Vállalkozó részletesen bemutatja a terméket a Vásárlónak, szóban ismerteti a termék tulajdonságait,  használatának módját, valamint a termék rendeltetésszerű és biztonságos használatának feltételeit, amely ismertetést követően Vásárló írásban nyilatkozik arról, hogy a termék átvételekor szakszerű oktatásban részesült, a megvásárolt termékre vonatkozó használati utasítást átvette, és az abban foglalt – illetve az oktatás során elmondott – biztonságtechnikai előírásokat teljeskörűen megismerte, illetve a terméket üzembe helyezett, rendeltetésszerű használatra képes állapotban vette át. A szóbeli kioktatástól függetlenül a Vásárló a termék átvételét követően is jogosult tájékoztatást kérni a Vállalkozótól jelen ÁSZf-ben megadott bármely elérhetőségén keresztül. 

3.2. A Vásárló köteles a termék átvételéről szóló értesítés beérkezésétől számított 10 munkanapon belül átvenni a megrendelt terméket. Az átvételkor Vásárlónak magával kell hoznia a személyes átvételről szóló értesítést, valamint a személyazonosságának, illetve esetleges képviseleti jogának igazolására szolgáló irato(ka)t (pl: személyazonosító igazolvány/útlevél/jogosítvány). 

Amennyiben a Vásárló az átvételi határidőn belül nem veszi át az általa megrendelt terméket, úgy a Vállalkozónak jogában áll az átvételre ésszerű póthatáridőt meghatároznia, amelyről tájékoztatja Vásárlót. A póthatáridő eredménytelen letelte után a Vállalkozó fenntartja magának a jogot az adásvételi szerződéstől történő elállásra. Ebben az esetben a termék vételára fizetéssel azonos módon visszatérítésre kerül a Vásárló részére. 

3.3. Vásárló tudomásul veszi, hogy Vállalkozó kizárólag hozzávetőlegesen tudja előre közölni a szállítási határidőket. Meghatározott órára történő kiszállítást a Vállalkozónak nem áll módjában vállalni. Vásárló tudomásul veszi, hogy választása szerint a Magyar Posta Zrt. postai szolgáltatását is igénybe veheti.

Abban az esetben, ha a szállítás várható időpontja Vállalkozónál fennálló okból később valósul meg, Vállalkozó köteles erről Vásárlót haladéktalanul értesíteni.

4. HIBÁS TELJESÍTÉS, ELÁLLÁS

4.1. Hibás teljesítés 

4.1.1. Vállalkozó kijelenti, hogy felelősséget vállal a megrendelt termék megfelelő szállítási körülményeinek biztosítására.

4.1.2. Vásárló köteles a termék kiszállításakor, a futár jelenlétében ellenőrizni a kiszállított rendelés tartalmát, állapotát. Abban az esetben, ha Vásárló észleli, hogy a kiszállított termék hibás, törött, sérült, úgy kifogását köteles a helyszínen a futárnál, illetőleg e-mail útján haladéktalanul Vállalkozónál jelezni.

4.1.3. Vállalkozó vállalja, hogy a vásárlói kifogás esetén, annak beérkezését követő 3 munkanapon belül válaszol, valamint a hibás, törött, sérült terméket 15 munkanapon belül kicseréli vagy pótolja.

4.2. Elállási jog gyakorlása

Az e fejezetben foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vásárlóra vonatkoznak, aki terméket vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint a termékkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó). 

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén:

– a terméknek,

– több termék eltérő időpontban történő szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

– több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

– ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztó jogosult a szerződés megkötésének napja, valamint a termék átvételének napja közötti időszakban is elállni.

Fogyasztót a Vállalkozói visszaigazolást megelőzően megilleti az ajánlat visszavonásának joga, amely a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

4.2.1. Abban az esetben, ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű írásbeli nyilatkozatát köteles eljuttatni a jelen ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Vállalkozó részére, vagy elállási jogát személyesen a Vállalkozó székhelyén (üzlethelyiségében) nyitvatartási időben szóban is gyakorolhatja, amelyet a Felek jegyzőkönyvben rögzítenek.

4.2.2. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) postára adja a Vállalkozónak.

4.2.3. Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt termék(ek)et haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 naptári napon belül a Vállalkozó részére visszajuttatni, kivéve ha a Vállalkozás vállalta, hogy a termékeket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. Az elállási jog gyakorlása esetén a Vállalkozó székhelyére kell eljuttatni az eredeti csomagolást megőrző terméket olyan formában, amely a termék épségét szavatolja, használhatóságát, újbóli értékesíthetőségét, értékállóságát nem gátolja, illetve csökkenti. 

4.2.4. A termék Vállalkozó címére történő visszajuttatásának költsége Fogyasztót terheli. A Fogyasztó kérésére Vállalkozó gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Vállalkozó által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Vállalkozó ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkoznia.

4.2.5. A Vállalkozónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. 

4.2.6. Fogyasztó elállása esetén Vállalkozó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül a visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Vállalkozó által felkínált, legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Vállalkozó mindaddig visszatarthatja a jelen pontban körülírt összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni), kivéve ha a Vállalkozó vállalta, hogy elállás esetén a terméket maga fuvarozza vissza.

4.2.7. A Vállalkozó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Vállalkozó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletköltség nem terhelheti.

4.2.8. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

5. JÓTÁLLÁS

5.1. Kötelező jótállás

5.1.1. A Vállalkozót az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó termékeire jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól kizárólag akkor mentesül – kivéve a vásárlástól/üzembehelyezéstől számított 3 munkanapon belüli rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba bejelentését – ha bizonyítja, hogy a hiba a termék fogyasztó részére történő átadását/üzembe helyezését követően következett be.

Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály szerint a jótállás időtartama:

  1. a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  2. b) 250 000 forint eladási ár felett három év.

A jótállásból eredő jogait a Fogyasztó a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a Fogyasztó az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. 

5.1.2. A jótállás időtartama a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Fogyasztó részére történő átadásának, vagy ha az üzembehelyezést a Vállalkozó végzi, akkor a Vállalkozó általi üzembehelyezés napjával veszi kezdetét.

5.1.3. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát –a Fogyasztó általi – szakszerűtlen üzembe helyezés, rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, – helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.

5.1.4. Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó elsősorban – választása szerint – díjmentes kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet. 

5.1.5. Ha a Vállalkozó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, ezen kötelezettségeinek megfelelő határidőn belül a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 

5.1.6. Ha a Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Vállalkozó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

5.1.7. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni, törekedve arra, hogy a kijavítás vagy kicserélés legfeljebb tizenöt napot vegyen igénybe. 

5.1.8. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.  A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. 

5.1.9. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozót terhelik.

5.1.10. A jótállás nem érinti a Fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését, azzal, hogy a Fogyasztót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. 

5.1.11. Ha a Felek között jogvita alakul ki, amelyet békés úton rendezni nem tudnak, a Fogyasztó Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet a 9.2. pontban feltüntetettek alapján.

6. SZAVATOSSÁG

6.1. Kellékszavatosság

6.1.1. Fogyasztó a Vállalkozó hibás teljesítése esetén a Vállalkozóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Fogyasztó a 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait érvényesíteni már nem tudja. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni.

6.1.2. Fogyasztónak nem minősülő Vásárló esetén a Vásárló a termék átvételének időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

6.1.3. Fogyasztó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozó számára másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vállalkozó nem vállalta, vagy ezeket megfelelő határidőn belül a jogosult érdekeit kímélve nem tudja ellátni, illetve ezekhez fűződő érdeke a Fogyasztónak megszűnt, úgy a Fogyasztó igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó tudomásul veszi, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére – szerződés esetén a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.  

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.

6.1.4. Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozó adott okot. 

6.1.5. Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni a Vállalkotónak.  Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

6.1.6. Fogyasztó közvetlenül a Vállalkozóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

6.1.7. Abban az esetben, ha a Vásárló Fogyasztónak minősül, az ellenkező bizonyításáig úgy kell tekinteni, hogy a szerződés teljesítésétől számított egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve ha az a temék természetével összeegyeztethetetlen. Ilyenkor a Fogyasztó kellékszavatossági igény érvényesítésének – a hiba közlésén túl – nincs egyéb feltétele, mint a termék megvásárlását igazoló bizonylat bemutatása. Ebben az esetben a Vállalkozó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Fogyasztó részére történő átadást követően, a Fogyasztónak felróható okból keletkezett, ilyenkor jogosult a Vásárló szavatossági igényét elutasítani. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

6.1.8. Ha az Fogyasztó a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek. 

6.2. Termékszavatosság

6.2.1. A termék hibája esetén a Fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a 6.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

6.2.2. Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti. A polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében gyártónak a termék előállítója vagy forgalmazója minősül. 

6.2.3. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a gyártótól. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania. A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben. 

6.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 6.2.5. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

6.2.6. A gyártó, forgalmazó (Vállalkozó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 

7. FELELŐSSÉG

7.1. Vásárló tudomásul veszi, hogy kizárólag ő felelős a rendelés során megadott adatok, így különösen, de nem kizárólagosan a számlázási és szállítási adatok helyességéért, pontosságáért. 

7.2. Vásárló tudomásul veszi továbbá, hogy Vállalkozó jogosult a Vásárló pontatlan, hibás adatbeviteléből eredő kárát Vásárlóval szemben érvényesíteni.

7.3. Vállalkozó nem felelős továbbá a Vásárló által megadott adatok hiányosságáért, vagy a hibásan megadott adatokból eredő bármilyen felmerülő hátrányért, kárért, igényért. 

7.4. Amennyiben Vásárló szándékosan hibás, pontatlan avagy valótlan adatokat ad meg vagy ilyen nyilatkozatot tesz, Vállalkozó jogosult a szerződéstől azonnali hatállyal elállni és valamennyi igényét Vásárlóval szemben érvényesíteni. 

7.5. A Weboldalon található információk a lehető legnagyobb gondossággal kerülnek rögzítésre, azonban ennek ellenére azok pontossága, teljessége nem garantálható, amelyre tekintettel Vállalkozó azok tartalmáért – amelyeket nem jogszabály ír elő – nem vállal felelősséget.

7.6. Vásárló tudomásul veszi, hogy a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Vállalkozó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. 

7.7. Vállalkozó kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. A Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Vállalkozó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett. 

7.8. A Weboldal olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhat, amelyek más vállalkozók oldalaira vezetnek. Ezen vállalkozók adatvédelmi gyakorlatáért, szabályzataiban foglalt rendelkezéseiért és bármely más tevékenységéért Vállalkozó nem vállal felelősséget. 

7.9. A Vásárlók által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Vállalkozó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Vállalkozó jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni. 

7.10. Az Internet globális jellege miatt a Vásárló elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a Vásárlót terheli a felelősség.

7.11. Amennyiben a Vásárló a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Vállalkozónak. Amennyiben Vállalkozó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, az információt haladéktalanul törli vagy módosítja.

8. SZELLEMI TULAJDONJOGOK

8.1. A Weboldalon található tartalmak – ideértve többek közt valamennyi grafikát, képet, szöveget, videót – szerzői jogvédelem alatt állnak, amelynek jogosultja/feljogosított használója Vállalkozó.

8.2. A Vállalkozó felhatalmazza Vásárlót, hogy a Weboldalon található tartalmakat kizárólag személyes és nem kereskedelmi célra felhasználja. A Weboldal bármely szerzői jog alá tartozó tartalmának kereskedelmi céllal történő sokszorosításához, terjesztéséhez, felhasználáshoz, megváltoztatásához azonban a Vállalkozó előzetes kifejezett írásbeli hozzájárulása szükséges.

8.3. A Weboldalon található minden védjegy védjegyjogi oltalom alatt áll.

9. PANASZKEZELÉS, ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORM

9.1. A Fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozással a panaszát, amely a Vállalkozásnak, illetve a Vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1.   a fogyasztó neve, lakcíme,
  2.   a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3.   a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4.   a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5.   a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6.   a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7.   telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

9.2. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu 

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek 

Társaság székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:

Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: +36-62/549-392

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

9.3. Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: https://kormanyhivatalok.hu/

9.4. Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. 

9.5. Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot. 

A Fogyasztónak lehetősége nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáit ezen platformon keresztül rendezze egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU 

10. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

10.1. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Vásárló részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

10.2. A Vásárló személyes vásárlás során a Vállalkozónál, online megrendelés során a rendelés megjegyzés rovatában jelezheti, hogy élni kíván a 197/2014. (VIII. 1.), az elektromos és elektronikus berendezésekkel kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységet szabályozó kormányrendelet által biztosított használt termék leadási jogával. A Vállalkozó a jogszabály által meghatározott mértékű kedvezményt, a vásárolt azonos típusú termék árából a használt eszköz leadását követően írja jóvá.

10.3. Jelen ÁSZF 2025. május 15. napjától kezdődően hatályos.

Az ÁSZF pdf formátumban letölthető ide kattintva.

Ingyenes kiszállítás

30.000Ft felett

14 napos visszaküldés

Kockázat nélküli vásárlás

Garanciális szerviz

Minden STIHL termékre

100% Biztonságos fizetés

MasterCard / Visa bankkártyával